Protecció de Dades
En què consisteix el servei?
IMPLEMENTACIÓ RÀPIDA
TRÀMITS SENZILLS
SUPORT INTEGRAL
1. AVALUACIÓ D'IMPACTE SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS A L'EMPRESA
-
Anàlisi de la naturalesa de les dades, finalitat, nombre d'interessats i tractament que es duguin a terme.
-
Proposta de les mesures de responsabilitat activa que ha d'implementar l'empresa.
-
Redacció del document "Avaluació d'Impacte sobre PD".
2. REDACCIÓ DEL DOCUMENT D'ACTIVITATS DE TRACTAMENT
Revisió i anàlisi, a les oficines de l'empresa, dels registres amb dades de contacte del responsable, finalitat dels tractaments, descripció de les categories dels interessats, cessió o transferències de dades, etc.
3. REDACCIÓ DEL DOCUMENT DE SEGURETAT
El document de seguretat és obligatori per a totes les empreses que tractin dades de caràcter personal.
Nosaltres ho redactem, especificant les mesures de seguretat exigides a qualsevol dels seus nivells de protecció.
4. CONTROL PRESENCIAL A LES OFICINES DELS NOSTRES CLIENTS
Aquest és un dels nostres principals actius: la nostra actuació és presencial.
5. REVISIÓ DELS CONTRACTES AMB TERCERS PER DONAR COMPLIMENT AL RGPD
Revisió dels contractes de prestació de serveis per regular l'accés i el tractament de dades per compte de tercers que el client mantingui amb empreses externes.
6. REDACCIÓ DE CLÀUSULES D'INFORMACIÓ I CONFIDENCIALITAT
Redacció o revisió de clàusules legals i recomanacions generals pel compliment dels principis del RGPD (informació a la recollida, consentiment, deure de secret, cessió de dades, etc.).
7. GESTIÓ DE CONTRASENYES I REGISTRES NECESSARIS SEGONS ESTABLEIX EL RGPD
Assessorament per la gestió dels registres obligatoris que estableix el RGPD, així com la gestió i emmagatzematge de contrasenyes.
Què és?
-
És una nova regulació, que per primer cop es fa a través d'un reglament europeu.
-
D'obligatori compliment des del 25 de maig del 2018.
-
Suposa canvis significatius en la protecció de dades de caràcter personal, tant des del punt de vista dels drets de les persones com de les obligacions de les persones i entitats que tracten dades de caràcter personal.
Com ens afecta?
Les organitzacions de tota mena, ja siguin grans corporacions, pimes o autònoms, han d'examinar la seva situació pel que fa a la protecció de dades personals. La privacitat s'ha convertit en una prioritat per a totes les empreses.
Les principals novetats del nou RGPD són:
Major rendició de comptes
Responsabilitat proactiva
Anàlisi de riscos d'empreses
Nova figura DPO
Nous drets
dels ciutadans
Més informació
als ciutadans
Consentiment lliure, específic i inívoc
Nova redacció
LOPD
És obligatori?
Les empreses, societats, comunitats, associacions i autònoms a què s'aplica el RGPD són els:
-
Establiments de la UE independentment de si el tractament de dades es fa o no a la UE.
-
Establiments que monitoritzen el comportament de les persones que es troben dins la UE.
-
Establiments que ofereixen béns o serveis a persones que es troben a la UE.
Per què adaptar-se?
-
Evitar sancions per incompliment.
-
Incrementar la seguretat dels sistemes de treball.
-
Guanyar més confiança dels clients.
-
Augmentar la competitivitat.
-
Millorar la imatge de marca de l'empresa.
-
Tranquil·litat de no estar exposats a ser possible objecte d'aprofitament.
Recorda que la protecció de dades personals dels teus clients, col·laboradors o treballadors segons RGPD no només serveix per evitar les sancions sinó que hi ha en joc altres factors importants com la competitivitat, la confiança i la fidelització dels teus clients.
Què passa si no compleixo?
Qualsevol ciutadà de la UE té dret a presentar reclamacions de manera individual o col·lectiva si considera que el tractament de les dades personals vulnera el RGPD.
També, en ser la privadesa un dret fonamental, tindrà dret a la tutela judicial efectiva i la indemnització pels danys i perjudicis ocasionats a conseqüència d'una infracció del RGPD. Les autoritats poden investigar i corregir les infraccions. Per això estaran en disposició d'ordenar el responsable o l'encarregat que faciliti informació, dugui a terme auditories o obtingui accés a les dades, locals i equips.
Les sancions per infracció podran anar, des d'advertiment, prevencions i limitacions temporals, fins a prohibir el tractament, ordenar supressió de dades o imposar multes que poden assolir els 20 milions d'euros o el 4% del volum de negoci global anual de l'any anterior de la empresa.